شناسه : 33842
نویسنده : استان قزوین
عکس
سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین

همایش ترویج سواد و فرهنگ حقوقی

به گزارش روابط عمومی سازمان حقوقدانان استان قزوین همایش ترویج سواد و فرهنگ حقوقی در دانشگاه آزاد واحد تاکستان برگزار شد.

دکتر ذوالفقارزاده مسئول بسیج اساتیداستان در همایش بزرگ حقوقدانان با اشاره به احکام اسلام بیان داشت: اسلام برای همه موضوعات قانون دارد. 
تمام احکام رابطه انسان با خلقت است. عالم تشریع با عالم تکوین هماهنگ است و همه موجودات حقوق دارند. از جمله در حقوق حیوانات حق سیلی زدن،  باراضافی گذاشتن و فریب دادن نداریم. از حقوق خانواده در اسلام باید فرهنگ حقوق تبیین شود.  اگر حقوق برای مردم توضیح داده شود معضلات فراوانی را در جامعه رفع می کند. 
دین مجموعه ای از احکام، اخلاق،  اعتقادات است.  اگر دین خدا عمل ش. د جامعه نجات پیدا می کند. هیچ رفتار انسان نیست که تحت قانون الهی نباشد. 
دین می گوید کل مضر حرام. مسائل حجاب کلیت دارد،  جمعی است،  حق همه است.  ما حقوق جماد، نباتات، انسان داریم و حجاب هم یک حق اجتماعی است.

دادستان تاکستان دکتر صمدی در همایش بزرگ حقوقدانان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و سالروز شهادت شهید همت سخنان خود را در سه بخش مطرح نمود. 
یک میراث که باید حفظ بشه برای نسلهای آینده تا حقوق عامه نقض نگردد. زیر ساختها تجهیزات خوبی در این دانشگاه هست.  با توجه به کم شدن دانشجو دانشگاه باید به سمت منابع درآمد زا رفته و منحصر به آموزش نباشه،  برود به دنبال توسعه سواد و فرهنگ حقوقی،  اگر جامعه ای بهره نداشته باشد جاهل است. 
جهل مردم هند در مورد ادعای خدایی بگرام که مرحوم لنگرودی استاد حقوق در بازدید از هند بیان می کند. سواد حقوقی پیشگیری از جرایم و دفاع جانانه است.  عناوین مجرمانه در کشور ما زیاد است و باید اصلاح بشه. ما باید به این سمت برویم. که مانند پزشک خانواده،  وکیل خانواده داشته باشیم.  هر اداره ای نیاز به یک حقوقدان دارد و این یک وی در ادامه افزود:ضرورت است.مثلاًدر بخش ضمانت فرد چون سواد حقوقی نداره نمی داند اگر پرداخت نشود دچار محکومیت تضامنی خواهد شد. 
در مورد شبهه،  دانشگاه مرجعی است یک مرجع علمی یکی از رسالتهایش پلسخ به شبهه است.  
بعضی از اساتید شبهه را ایجاد می کنند بدون دادن پاسخ،  یا فردی رشته اش مدیریت در تاریخ اسلام نظر میده. ما باید رجوع کنیم به متخصص تا پاسخ لازم داشته باشیم.  
شخص متخصص باید شبهه را جواب دهد.

سرهنگ درزی جانشین سپاه امام علی(ع) در همایش بزرگ حقوقدانان با موضوع ترویج سواد و فرهنگ حقوقی گفت: 
حماسه ای که خلق شد،  باز هم مردم در حضور از مسئولین جلو افتادند. بخشی از حقوق ما برگرفته از فرانسه است. در موزه لور فرانسه بخشی سرهای بریده انقلابیون است. در دین ما بخشی از حقوق امام سجاد و نهج البلاغه وجود دارد. در عالم دعوای بین حق و باطل است. خروجی علم ما باید علم نافع باشد علمی که از او یک میلیون شهید الجزایری و شهدای غزه حاصل نشه. وی اظهار داشت:  در قرآن می گوید، یک روز قیامت ۵٠ هزار سال است. اگر قرآن بهشت و جهنم را آنگونه که بود می گفتند قابل درک نبود،  تربیت ما باید طوری باشد که افراد را به انقلاب مهدی وصل کند. 
وی با اشاره به نهج البلاغه درباره احکام حقوقی بیان داشت:  نامه ای  در نهج البلاغه داریم خطاب به مالک اشتر اگر کارگزاران ما به همین یک نامه ۵۳ سفارش به رعایت حقوق مردم، است توجه کنند. خیلی از مشکلات حل خواهد شد. آسان گیری،  توجه به عوام،  حضرت آقا همیشه عموم مردم را در نظر دارند.  
در مورد قضات بهترین را انتخاب و کثرت مراجعان آنها را به خشم نیاورد،  اصرار بر رأی اشتباه نکند،  در کشف امور از همه شکیباتر،  سنایش فراوان او را فریب ندهد. انشاءالله  از خروجی دانشگاههای ما حق خارج شود.مردم ما آگاهی حقوقی کم دارند هر محله و مسجد یک حقوقدان طرح خوبی برای رسیدن به این مسئله است.

Image removed.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.