شناسه : 31312
نویسنده : استان قزوین
عکس

نقش وکیل در پیشگیری از چالش های فرآیند دادرسی بسیار اثرگذار است


رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه ما عضوی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و اهداف مشترک داریم و ضروری است با تعامل، همراهی، همکاری، هم افزایی و تعامل سازنده، مشکلات و کاستی ها، نواقص و اختلاف نظرها بر اساس اصل عدالت و انصاف و با نگاه کارشناسی بیان و راهکارهای لازم را نیز ارائه نماییم تا مشکلات دو سویه به حداقل برسد.

علی شعبانی در دیدار با رییس و اعضاء هیات مدیره کانون وکلاء دادگستری استان قزوین که به مناسبت روز وکیل مدافع انجام شد، ضمن تبریک این روز گفت: همواره فرآیند دادرسی با آسیب ها و چالش هایی همراه است و به همین خاطر حضور وکیل در این فرآیند در تحقق عدالت اثرگذار است.

وی افزود: تحقق عدالت و احقاق حق هدف مشترک تمامی ارکان قوه قضاییه است و اگر این دیدگاه در هر یک از مجموعه های مرتبط نادیده گرفته و از آن غفلت شود، بی تردید در رسیدن به اهداف موفق نخواهیم بود و در نهایت عدالت خدشه دار خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: تجارب دهه های گذشته در قوه قضاییه در نهایت منجر به تهیه سند تحول قضایی شد و طی چند سال اخیر این رویکرد تحول ‌محوری کاملاً محسوس بوده و اگر چنانچه هر یک از دستگاه های مرتبط با قوه قضاییه، توسعه و تحول مدنظر قوه قضاییه را جدی نگیرند و اقدامات مقتضی را اجرایی نکنند، حلقه تحول ناقص و خلاءهایی ایجاد می شود که آسیب زا است.

شعبانی همچنین تاکید کرد: همه ما عضوی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و اهداف مشترک داریم و ضروری است با تعامل، همراهی، همکاری، هم افزایی و تعامل سازنده، مشکلات و کاستی ها، نواقص و اختلاف نظرها بر اساس اصل عدالت و انصاف و با نگاه کارشناسی بیان و راهکارهای لازم را نیز ارائه نماییم تا مشکلات دو سویه به حداقل برسد.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر نشست های مشترک یقیناً در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشا است و نباید این نشست ها صرفاً در مناسبت ها صورت گیرد و این آمادگی در مسئولان و همکاران قضایی وجود دارد تا با حضور در نشست های تخصصی و کارگاهی دوسویه، در جهت حل مشکلات و نواقص به بحث و بررسی و ارائه راهکار بپردازند.

گفتنی است در حاشیه این نشست واحد ایثارگران کانون وکلاء دادگستری استان قزوین نیز افتتاح شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.