شناسه : 30921
نویسنده : استان قزوین
عکس

با ورود دستگاه قضایی استان قزوین مشکلات یک واحد تولیدی پس از ۱۱ سال مرتفع شد

با مساعدت دادگستری استان قزوین و همت و پیگیری دادستانی شهرستان آبیک با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی استان و رفع مشکل «شرکت امین آر» پس از حدود ۱۱ سال رکود و نیمه تعطیلی، از بیکاری حدود ۵۵۰ نفر نیروی کار جلوگیری شد.

قوه قضاییه برخلاف وظیفه ذاتی در مسائل اقتصادی و تولید ندارد اما با توجه به اهمیت و تاثیر توسعه تولید در خودکفایی و بهبود معیشت مردم و بویژه جلوگیری ازتضییع حقوق عامه که از اولویت‌های دستگاه قضا است؛ در کنار سایر قوا برای خود نقشی تاثیرگذار در توسعه تولید قائل شده تا علاوه بر احیای حقوق عامه بتواند به گردش چرخ‌های تولید و اشتغال که رابطه مستقیمی با کاهش جرم‌ و به تبع آن کاهش پرونده‌های قضایی دارد، کمک کند.
البته قوه قضاییه در مباحث اقتصادی، از لحاظ اجرایی و مستقیم ورود نمی کند؛ اما با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، در کنار سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها به رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران می پردازد.
مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات «شرکت امین آر» شهرستان آبیک استان قزوین پس از حدود ۱۱ سال رکود و نیمه تعطیلی از دیگر اقدامات اخیر دستگاه قضایی استان قزوین در راستای «حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغالزایی» است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ امین امینی، مدیر عامل شرکت امین آر در خصوص ورود دستگاه قضا و اقدامات و حمایت دادستانی شهرستان آبیک در جهت رفع مشکلات این واحد صنعتی با اشاره به مشکل این واحد تولیدی در خصوص پرداخت حق بیمه کارگران به بیمه تامین اجتماعی، اظهارکرد: مشکل شرکت با بیمه تأمین اجتماعی، سابقه حدود ۱۱ ساله داشت.
وی افزود: از زمانی تاسیس شرکت تولیدی «امین آر» به جهت پرداخت ۵ درصد حق بیمه کارگران با سازمان تامین اجتماعی مشکل داشتیم و در پرونده‌ای موازی نیز نسبت به همین موضوع پیمانکار شرکت را محکوم کرده بودند که وی نیز به جهت پرداخت آن به شرکت مراجعه می‌کرد.
مدیرعامل شرکت امین آر ادامه داد: مدتها به همین بهانه حساب‌های شرکت را مسدود کرده بودند و مجبور به کار با حساب‌های شخصی برای پرداخت حقوق کارگران و سایر موضوعات مالی شدیم، که در نتیجه به عنوان پولشویی نیز مورد اتهام قرار گرفته بودم.
امینی در ادامه تصریح کرد: حدود ۱۱ سال بدلیل مشکلات مذکور نمی توانستیم با تمام ظرفیت کار کنیم و شرکت در طی این سال‌ها درحقیقت نیمه تعطیل بود.
وی با اشاره به طرح مشکل شرکت امین آر در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین با هماهنگی شورای شهرک‌های صنعتی، اضافه کرد: با پیگیری موضوع توسط دادستانی شهرستان آبیک و تشکیل و چند جلسه مشترک مشکلات شرکت حل شد.
مدیر عامل «شرکت امین آر» با اشاره به همکاری مستقیم ۱۵۰ نیروی کار با این شرکت، افزود: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر نیروی کار نیز در بخش های حمل و نقل، عرضه و… بصورت غیرمستقیم با شرکت همکاری مستمر دارند و در مجموع حدود ۵۵۰ نیروی کار با این شرکت در ارتباط هستند.
امینی همچنین با بیان اینکه رویکرد قوه قضاییه برای ورود و کمک به حوزه تولید و در بحث اقتصاد بسیار موثر است، عنوان کرد: طی ۱۶ سال فعالیت در عرصه تولید شاهد بودم که هیچ نهادی به مشکلات تولیدکنندگان توجه نمی کند و ورود دستگاه قضا در حوزه تولید و کمک و حمایت از تولیدکنندگان بی‌سابقه است.
شرکت «امین آر» واقع در شهرستان آبیک استان قزوین، تولید کننده «پنل کامپوزیت آلومینیوم، درب و پنجره آلومینیومی، فریم لس، کرتین وال، نمای چوب، خشکه چینی پلاک‌های معدنی، سقف کاذب و تولید و اجرای کلیه المان‌های نما و همچنین تولید کننده‌های درب و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی» است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.