شناسه : 30678
نویسنده : استان قزوین
عکس

صراط مستقیم صراط حقی است که پایداری و قوام دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین حجت الاسلام ابوترابی(امام جمعه موقت تهران) در دوره توانمندسازی حقوق یاران حوزه های مقاومت بسیج و در جمع بسیجیان حقوقدان استان قزوین در خصوص جهاد تبیین و بررسی مسائل روز سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در نشست بصیرتی که به مناسبت هفته بسیج در حسینیه امین الله دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، گفت: بزرگ ‌ترین مولفه اخلاقی حضرت زینب (سلام‌الله علیها) صبر و استقامت است و مقوله صبر، نیاز به یک پشتوانه معرفتی دارد؛ یعنی انسان باید حقیقت امور را بشناسد تا بتواند صبر کند، اگر انسان بداند که در پس آنچه برایش اتفاق می‌افتد، چه حقیقت و حکمتی نهفته است،‌ آنگاه در برابر سختی‌ها صبر و شکیبایی می‌کند.

ایشان افزود: انسان در تراز قرآن کریم دو ویژگی دارد و آن ایمان و عمل صالح است و بر همین اساس کامل ترین انسان کسی است که از این دو ویژگی برخوردار باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: زمان گران بهاترین و با ارزش ترین سرمایه در عالم مادی است، زیرا مدت عمر هر انسانی در گذر زمان است و همچنین تار و پود انسان در گرو حرکت است و از این حیث انسان همواره باید به سمت تعالی حرکت و سکون چیزی جز اتلاف زمان و عمر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: هر موجودی اگر از عنصر زمان به درستی استفاده کند، قطعاً به کمال خواهد رسید و این یکی از ویژگی انسان های در تراز قرآن کریم است و خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

وی همچنین تاکید کرد: صراط مستقیم صراط حقی است که پایداری و قوام دارد و دفاع مقدس در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاد و پیروز شد و بسیجیان با درک این معنا که دفاع از مسیر حق یک وظیفه عمومی است درعرصه جهاد قدم نهادند و دشمن را شکست دادند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب (مد ظله‌العالی) همواره بر این نکته توصیه می کنند که در بسیجی ماندن استقامت بورزید و این به معنای تکیه بر استقامت است، چرا که شیاطین جبهه باطل به وسیله هوا و هوس و یا تهدیدها مانع در مسیر حق می‌ شوند.

دوره

 

دوره

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.