شناسه : 30527
نویسنده : استان قزوین
عکس

برگزاری آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان قزوین

مراسم تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک به ۶۰ کارآموز وکالت در استان قزوین برگزار شد .

جواد چیتگر نایب رییس و رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان قزوین در آیین تحلیف کارآموزان وکالت استان گفت: شاهد برگزاری مراسم تحلیف ۶۰ نفر از کارآموزان ورودی سال ۹۸ هستیم که مدت کارآموزی آنها تمام شده و پروانه پایه یک وکالت به آنها اعطا می شود و می توانند بدون قید محدودیت به همه پرونده ها ورود کنند.

جواد چیتگر افزود: از ورودی ها این سال ۴۰ نفر باقی می مانند که باید در دوره اختبار خود در دی ماه یا اسفندماه سال جاری شرکت کنند.
وی گفت: ۱۰۰ نفر در سال ۹۹ و بالغ بر ۱۱۰ نفر در سال ۱۴۰۰ کارآموزی وکالت را در استان شروع کرده اند و به زودی کارآموزی ۲۵۰ نفر را برای سال ۱۴۰۱ شروع خواهیم کرد.

محمد نویسنده رییس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین هم گفت :  یک وکیل در دفاع از حقوق موکلان خود باید به قانون استناد کند هرچند که قوانین و مقررات نقص داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک وکیل می تواند در کسوت مصلح اجتماعی ظاهر شود و قوانینی را که نیاز به اصلاح دارند متذکر شود.

نویسنده گفت:شغل وکالت دارای دو بعد حرفه‌ای و مسولیت اجتماعی است که می تواند در راستای ایفای مسولیت اجتماعی خود به مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در اصلاح قوانین کمک کند.

وی با اشاره به سوگندی که یک وکیل در آغاز کار خود یاد می کند، گفت: این سوگند، نشان دهنده حساسیت شغل وکالت است چون مشاغل محدودی در ابتدای کار نیازمند ادای سوگند هستند.

این مسوول افزود: مهمترین عنوان و سمتی که در ابتدای کار باید سوگند یاد کند رییس جمهور است که برای حفظ حقوق ملت سوگند می خورد و در قوه مقننه نمایندگان مجلس و در قوه قضاییه، قضات هستند که در راستای عمل به وظایف خود و صیانت از حقوق مردم سوگند یاد می کنند.

وی گفت: در کنار این مشاغل، وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و پزشکان نیز به جهت حساسیت سمت و شغل خود باید سوگند یاد کنند تا به الزام حق و رعایت قانون پایبند باشند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.