شناسه : 30444
نویسنده : استان قزوین
عکس

2 نفر از متهمین کلاهبرداری به روش اسکیمینگ دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری 2 نفر از متهمین کلاهبرداری به روش کپی عابر بانک شهروندان (اسکیمینگ) خبر داد.

حسین رجبی در تشریح این خبر گفت: حسب شکایت 25 نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق کپی عابر بانک (اسکیمینگ)؛ پرونده ای در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته ملاحظه گردید، که کارت بانکی شکات توسط افرادی که اقدام به فروش میوه و سبزی جات با قیمت پایین تر از بازار می نمودند، کپی و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

رجبی در ادامه بیان داشت: با صدور دستورات قضایی؛ 2 نفر از متهمین در یکی از استان های همجوار شناسایی و با صدور نیابت قضایی دستگیر و در بازجویی اولیه به کپی اطلاعات کارت عابر بانک شهروندان و برداشت غیرمجاز اعتراف کردند.

این مقام قضایی استان اعلام داشت: در بازرسی از منزل متهمین چندین دستگاه مربوط به کلاهبرداری به روش کپی کارت عابر بانک (اسکیمر) و وجوه شکات کشف و ضبط گردید.

وی اظهار داشت: این پرونده در مراحل مقدماتی است و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر متهمین احتمالی و دیگر مال باختگان ادامه دارد و پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه های کیفری دو قزوین ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان محترم توصیه می کنیم که هنگام خرید دقت نمایند که قطعه ‌ای مجزا به دستگاه کارت خوان متصل نشده باشد و از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری نمایند و حتی الامکان از مراکز و اشخاص معتبر و قابل اطمینان خریداری کنند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.