شناسه : 29711
نویسنده : استان قزوین
عکس

هشدار رییس کل دادگستری استان قزوین به مدیران دستگاه ها در راستای اجرای طرح حدنگار


هشدار رییس کل دادگستری استان قزوین به مدیران دستگاه ها در راستای اجرای طرح حدنگار

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه بر اساس آمارها و پیشرفت کار در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه ها و نهادها شاهد برخی کوتاهی ها هستیم و اهتمام لازم وجود ندارد، که این موضوع جای گلایه داشته و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطعاً در مدت معین می بایست نسبت به تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

به گزارش سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛

علی شعبانی در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: اجرای دقیق طرح حدنگار از تصرف و تعرض به اراضی ملی و اموال غیرمنقول و مستحدثات دستگاه ها و نهادها پیشگیری می کند و قطعاً با اجرای آن بسیاری از معضلات، مسائل و مشکلات حوزه زمین مرتفع می شود و دیگر شاهد این حجم از دست اندازی به بیت المال توسط افراد سودجو نخواهیم بود.

وی افزود: بحمدالله اراضی ملی استان در طرح حدنگار به صورت صد درصدی تثبیت شده است و اجرای طرح در بخش اراضی کشاورزی و اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه و نهادها آغاز شده و در دستور کار قرار دارد و باید با جدیت پیگیری شود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: متاسفانه بر اساس آمارها و پیشرفت کار در حوزه تثبیت اموال غیرمنقول و مستحدثات مربوط به دستگاه ها و نهادها شاهد برخی کوتاهی ها هستیم و اهتمام لازم وجود ندارد، که این موضوع جای گلایه داشته و به هیچ عنوان پذیرفته نیست و قطعاً در مدت معین می بایست نسبت به تثبیت اموال خود در طرح حدنگار اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان به مدیران دستگاه ها و نهادها هشدار داد: قانون در هر شرایطی باید اجرا شود و کوتاهی و سهل انگاری در اجرای قانون حدنگار نیز پذیرفته نیست و چنانچه دستگاه ها و نهادها در اجرای این قانون منفعل عمل کنند، ضمن معرفی به جامعه با توجه به عدم اهتمام لازم در حفظ حقوق بیت المال، طبق قوانین با آنها برخورد خواهد شد و مجازات های همچون انفصال در انتظار مدیران دستگاه ها خواهد بود.

گفتنی است؛ این نشست 7 دستور جلسه در حوزه حفظ حقوق بیت المال داشت، که موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ و مصوبات لازم به تصویب رسید.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.