شناسه : 29420
نویسنده : استان قزوین
عکس

بروزرسانی قوانین در مجلس در کاهش ورودی پرونده های قضایی موثر است

به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه؛ لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با حضور در دادگستری کل استان قزوین با رییس کل دادگستری، معاونین قضایی، رییس دادگستری شهرستان قزوین و همکاران قضایی و اداری شاغل در شعب دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین؛ علی شعبانی در این دیدار گفت: شهید آیت الله دکتر بهشتی بسیار خویشتن‌دار ودر بسیاری از حوزه از یک جامعیت برخوردار بود و به واقع ایشان سرمایه‌ای برای جهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شد.

وی افزود: یکی از ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی رعایت عدالت در کردار، گفتار و رفتار بود و همین خصیصه بارز موجب شد که قوه قضاییه توسط ایشان بنا نهاده شود و امروزه نیز نگاه و سیاست شهید بهشتی در دستگاه قضایی جریان دارد.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: ملاک عمل در تمامی ارکان نظام قانون است و به همین خاطر نقش مجلس شورای اسلامی در پیشبری نظام بسیار حائز اهمیت و اگر قوانین متناسب با شرایط روز اصلاح و بروزرسانی نشود، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

شعبانی همچنین اذعان داشت: امروزه در بسیاری از حوزه از جمله صنعت و تولید، محیظ زیست و منابع طبیعی، حوزه زمین و... نیازمند قوانین کارآمد هستیم، زیرا در برخی موارد قوانین گذشته کارایی لازم را ندارد و باید خلاء های قانونی شناسایی شود تا دست افراد سودجو و فرصت طلب کوتاه شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی به دلیل وجود خلاء های قانونی و قوانین ناکارآمد است و بی تردید اگر این قوانین شناسایی و بروزرسانی شود، شاهد کاهش پرونده های قضایی خواهیم بود و قطعاً همکاران قضایی نیز می توانند در کمال آرامش به موضوعات مهمه بپردازند.

گفتنی است؛ لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این دیدار با حضور در شعب با همکاران قضایی و اداری گفتگو کرد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.