شناسه : 28543
نویسنده : استان قزوین
عکس

نشست هم‌اندیشی رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قزوین با شرکت های دانش بنیان

نشست هم‌اندیشی با شرکت های دانش بنیان که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد

جلسه هم اندیشی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان به نقل از دادگستری کل استان قزوین؛ علی شعبانی در نشست هم‌اندیشی با شرکت های دانش بنیان که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) طی سال‌های گذشته به استفاده از ظرفیت های جامعه نخبه کشور و حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش‌بنیان تاکید داشته و نامگذاری سال جدید از سوی معظم‌له در واقع خطی مشی تمامی دستگاه ها در حمایت از فعالان این حوزه است.
مقام ارشد قضایی استان افزود: مجموعه دولت و دستگاه های اجرایی قطعا فرصت و موقعیت بیشتری در رفع نیازمندی شرکت های دانش‌بنیان و همچنین بهره‌گیری از توان و ظرفیت آنها دارند و در خصوص با توجه به شعار سال باید اهتمام ویژه داشته باشند.
شعبانی اذعان داشت: دستگاه قضایی در سال های گذشته نیز نسبت به شرکت های دانش‌بنیان نگاه ویژه داشت و بدون‌شک در سال جدید نیز حمایت های دستگاه قضایی افزایش خواهد داشت و در بحث ترک فعل دستگاه ها در حمایت از شرکت های دانش بنیان ورود خواهیم کرد.
وی تاکید داشت: همانگونه که شهید سلیمانی خود را سرباز ملت می دانستند، مسئولان نیز باید خود را سرباز ملت و ولایت بدانند و بایستی به گونه‌ای تلاش شود که منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.
این مقام قضایی استان ادامه داد: هر چقدر مردم و مسئولان بیش از پیش در میدان عمل حاضر شوند، قطعا شکوه و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر خواهد رسید و امروز آمریکایی‌ها در دنیا جرات مقابله با ایران را ندارد و قطعا تحقق این افتخار با هدایت رهبری از جامعه نخبه کشور محقق شده است.
علی شعبانی به تشکیل کارگروهی مرتبط در دستگاه قضایی اشاره و اظهار داشت: در سال جاری ارتباط دستگاه قضایی با جامعه نخبه استان بیشتر خواهد شد و باید مشکلات این حوزه به صورت موردی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و چاره‌اندیشی شود.
این مقام مسئول یادآور شد: برخی محدودیت ها از حیث‌ قوانین و مقررات وجود دارد و گاها دست و پا گیر است و این موضوع از اختیار دستگاه قضایی خارج است و باید در قوه مغننه پیگیری شود و قطعا شاخص و معیار قانون و مقررات است و ما خارج از آن نمی توانیم عمل کنیم و نیازمند بروزرسانی قوانین هستیم.
رییس کل دادگستری استان در پایان خاطرنشان کرد: این ظرفیت در دستگاه قضایی استان وجود دارد، که بر اساس اختیارات و تا حد توان از قشر نخبه استان حمایت کنیم و قطعا شعب ویژه رسیدگی برای پرونده های مربوط به فعالان این حوزه تشکیل خواهد شد و‌ تلاش خواهیم کرد، که تا حد ممکن از تشکیل پرونده جلوگیری و موضوعات این حوزه قضایی نشود.
محمد قاسمی در نشست هم‌اندیشی با شرکت های دانش‌بنیان، که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و بیانات ایشان در خصوص حمایت از شرکت های دانش‌بنیان و قشر نخبه کشور در واقع فصل‌الخطاب است و بدون‌شک رهنمودهای ایشان چراغ راه تمامی دستگاه و نهادها در طی سال خواهد بود.
وی افزود: یکی از مولفه ها و محورهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش‌بنیان و نخبگان کشور است و در این مسیر اگر تمامی دستگاه ها و نهادها به درستی عمل کنند، کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و اقتصاد مقا‌متی در شرایط جنگ اقتصادی محقق می شود.
این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: دستگاه قضایی بر اساس قانون در حوزه تولید و صنعت مستقیماً وظیفه‌ای ندارد، اما در راستای عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب، پیشگیری از وقوع جرم و احیای حقوق عامه در این حوزه ورود کرده و حضور دستگاه قضایی در این عرصه گره‌گشای بسیاری از موانع و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان بوده و هست.
قاسمی همچنین تصریح کرد: هرچقدر ظرفیت‌های اشتغال‌زا در کشور کاهش یابد، بی‌تردید شاهد افزایش سطح جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و به همین خاطر هرچقدر حمایت ها در حوزه های اشتغال‌زا پررنگ‌تر شود، تنش‌های جامعه که بیشتر ناشی از مسائل معیشتی و اقتصادی است، کاهش یافته و جامعه به سمت سلامت و سعادت حرکت خواهد کرد.
دادستان مرکز استان به اولویت های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ اشاره و تاکید کرد: یکی از این اولویت های اعلامی تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت های دانش‌بنیان در چارچوب نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی است و قطعاً دستگاه قضایی استان به این اولویت نگاه ویژه خواهد داشت.
وی یادآور شد: اگر تولید به صورت دانش‌بنیان و بومی باشد بی‌شک اثرگذاری آن نیز برای کشور بیش از پیش خواهد بود و مهم‌ترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، معرفی تولیدات و دستاوردهای آنها است، که باید مورد توجه قرار گیرد.
محمد قاسمی در ادامه اذعان داشت: دستگاه قضایی استان در سال جاری با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های قانونی، ضمن حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش‌بنیان و نخبگان استان، از دستاوردهای این شرکت ها در درون مجموعه نیز استفاده خواهد کرد، تا خدمات قضایی به سهولت در اختیار شهروندان قرار گیرد و این امر با رویکرد دانش‌محور محقق خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: کارگروهی تخصصی در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ویژه شرکت های دانش بنیان تشکیل می شود و مسائل، مشکلات و موانع این شرکت ها به صورت موردی بررسی و تا حد‌امکان مرتفع خواهد شد‌، تا فعالان این حوزه دغدغه‌ای جز مقوله تولید نداشته باشند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال صرفاً با مکاتبات اداری، برگزاری نشست ها و در کلام محقق نخواهد شد، بلکه در این حوزه باید عملاً وارد میدان شد و این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد، تا موضوعات این حوزه را به صورت میدانی پیگیری کند.
گفتنی است در این نشست؛ رییس پارک علم و فناوری قزوین و برخی از مدیران شرکت های دانش بنیان به بیان مسائل، مشکلات و دغدغه ها پرداختند و‌ خصوص برون‌رفت از چالش ها پیشنهاداتی را ارائه دادند و مقرر گردید این موارد در کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

جلسه هم اندیشی

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.