شناسه : 27895
نویسنده : استان قزوین
عکس

سهراب انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور  در مراسم اجلاسیه ۱۸۱ شهید حقوقدان استان‌های قزوین، قم، تهران، البرز و سمنان که پیش از ظهر پنجشنبه در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد ضمن زنده‌نگهداشتن یاد شهدا اظهار کرد: برگزاری یادواره‌ای شهدای حقوق‌دانان سراسر کشور در سال جاری کلید خورد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور اذعان کرد: در سال جاری برگزاری ۲۵ یادواره شهدای استانی و ۷ اجلاسیه جزو برنامه‌های ارزشمند و اثرگذار این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه سال آینده به استقبال کنگره شهدای سراسر کشور می‌رویم عنوان کرد: با توجه به اثرگذاری شهدای حقوقدان در زمان‌های مختلف دفاع مقدس تا دفاع از حرم ما باید بیشتر به شهدا بپردازیم و پرداختن به مکتب شهدا را به صورت مستمر ادامه دهیم.

این مسئول ابراز کرد: شهدا قهرمان واقعی گام اول انقلاب بودند و از زمان تشکیل انقلاب با دفاع جانانه نقش آفرینی کردند.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبر ابلاغ شد و این بیانیه گفتمان امامین انقلاب است باید توجه داشت که در بیانیه گام دوم انقلاب شهدا شناسنامه انقلاب هستند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه سند راهبردی انقلاب توسط رهبر انقلاب به نظام اسلامی ابلاغ شده است ما باید سیره شهدا را پیش روی خود قرار دهیم و اعمال خود را با آنها بسنجیم.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اخلاق و معنویت، علم آموزی، سبک زندگی و بندهای دیگری قید شده است که تمام این بندها در سیره شهدا قابل رؤیت است.

این مسئول سردار سلیمانی را سیدالشهدای جبهه مقاومت دانست و تشریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان پیشران بیانیه گام دوم انقلاب هستند تا بیانیه را پیاده کرده و انقلاب را به دست صاحب اصلی برسانند و برای حرکت در این مسیر باید شهدا را پیش روی خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ما هر آنچه که داریم را مدیون شهدا هستیم بیان کرد: ما برای ادای دین خود به شهدا و حرکت در مسیر آن‌ها باید همانند شهدا خدمت خالصانه داشته باشیم و خدمت به مردم را اوجب واجبات بدانیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شهدا برای ادای دین، معنویات و خدمت به مردم جهاد کردند تصریح کرد: طبق مکتب حاج قاسم تمام امور ما باید برای رضای خدا باشد چنانچه اگر امور ما برای رضای خدا باشد همه مسائل برطرف می‌شود.

وی در پایان گفت: شهدا میدان اخلاص بودند چنانچه خود شهدا بر این اعتقاد هستند که توان ما به میزان امکانات نیست بلکه به میزان ارتباط ما با خدا است.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.