شناسه : 27515
نویسنده : استان قزوین
عکس

بازگشت ۵۰ واحد نیمه فعال تاکستان به چرخه تولید ۳۵۰۰ شغل ایجاد کرد

حسین رجبی در همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان گفت: با راه اندازی قرارگاه ستاد اقتصادی شهرستان با ۱۶ پیوست نسبت شناسایی چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کردیم.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در همایش تجلیل از مدافعان جبهه اقتصادی شهرستان تاکستان گفت: با راه اندازی قرارگاه ستاد اقتصادی شهرستان با ۱۶ پیوست نسبت شناسایی چالش ها و مشکلات واحدهای صنعتی اقدام کردیم.

 دادستان تاکستان عملکرد ستاداقتصاد مقاومتی تاکستان را تشریح کرد و گفت: بازگشت ۵۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در تاکستان زمینه اشتغال ۳۵۰۰ نفر از جوانان منطقه مهیا شد.

وی افزود: در شهرستان تاکستان در حال حاضر ۲۶۰ واحد صنعتی مستقر شده که ۱۰۴ شرکت نیمه فعال و ۶۰ واحد راکد دارد.

حسین رجبی تصریح کرد: تلاش کردیم شرکت های صنعتی راکد را به نیمه فعال و واحدهای نیمه فعال را به فعال تبدیل کنیم تا چرخه تولید متوقف نشود.

وی گفت: در یک سال گذشته از۷۰ واحد صنعتی بازدید میدانی در خارج از ساعات اداری داشتیم و تلاش کردیم مشکلات را در محل حل کنیم هر چند ۱۰۰ درصد چالش ها حل نشد.

دادستان تاکستان بیان کرد: مالیات، تسهیلات، خدمات آب، برق، گاز، از مهمترین چالشهای صنعتگران است که بایستی برای آن تدبیر کرد.

وی گفت: با تشکیل ۱۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی توانستیم مشکلات ۸۵ واحد صنعتی را مطرح و بررسی کنیم و با عزم جدی توانستیم از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری و برخی واحدهای نیمه تعطیل هم به چرخه بازگشتند و زمینه اشتغال ۳۵۰۰ نفر از جوانان بومی فراهم شد.

دبیر ستاد اقتصادی تاکستان تصریح کرد: با بسترسازی انجام شده و  همکاری مدیران واحدهای صنعتی امیدواریم تا پایان سال زمینه جذب ۱۰ هزار نفر مهیا شود.

وی گفت: برای نمونه یک واحد که ۱۰ سال تعطیل بود را وارد چرخه تولید کردیم که امروز قادر است ۱۲۰۰ نفر را جذب کند و یک کارخانه تولید سرم که بزودی راه اندازی خواهد شد بیش از ۳ هزار شغل ایجاد می شود.

رجبی افزود: باور داریم در کنار اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش جرایم بایستی با متخلفان و ناامن کنندگان جامعه هم برخورد قهری کرد اما اگر با ایجاد اشتغال بتوانیم میزان بیکاری را کاهش دهیم به کم شدن جرم هم کمک خواهد شد.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در یک سال گذشته میزان جرایم خشن ۳۶ درصد ، ورودی به زندان ۲۵ درصد و جرایم کیفری ۲۰ درصد کاهش یافته است.

دادستان تاکستان گفت: با تلاش مجموعه همکاران دستگاه قضایی و همراهی دستگاههای اجرایی و پلیس و صنعتگران امیدواریم تا پایان سال میزان جرایم تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

رجبی در ادامه از همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کاهش جرم و آسیب های اجتماعی و مساعدت صنعتگران در ایجاد اشتغال تشکر و قدردانی کرد.


 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.