شناسه : 27690
نویسنده : استان قزوین
عکس

تفکر بسیجی بهترین راهبرد برای حل مسائل و مشکلات کشور است

به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج؛ نشست بصیرتی با حضور دادستان مرکز استان قزوین، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، مسئول سازمان بسیج ادارات استان، بسیج حوزه مقاومت ادارات شهید بابایی قزوین، مسئول بسیج حقوقدانان استان، همکاران قضایی و اداری در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین: نشست بصیرتی با حضور دادستان مرکز استان قزوین، فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان، مسئول سازمان بسیج ادارات استان، بسیج حوزه مقاومت ادارات شهید بابایی قزوین، مسئول بسیج حقوقدانان استان، همکاران قضایی و اداری در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این نشست گفت: انقلاب اسلامی بر پایه عدالت‌خواهی و با حضور مردم در صحنه به پیروزی رسید و اصلی‌ترین دلیل دوام و ثبات انقلاب نیز همین مردم‌محوری بوده است، به ‌گونه‌ای که در چهار دهه گذشته از انقلاب مردم همواره در عرصه های مختلف با حضور به موقع و آگاهانه خود ثابت کرده، که پای ارزش های انقلاب و نظام با همه سختی، مسائل و مشکلات ایستاده‌اند و این همان تفکر بسیجی است، که آحاد مردم در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور مقتدرانه خود، به دنیا نشان دادند.
وی افزود: بی‌تردید اگر در طی این چهل سال فرهنگ و تفکر بسیج به درستی در کشور نهادینه نشده بود، شاهد دوام و ثبات انقلاب در منطقه نبودیم و قطعاً انقلاب با چالش ها و فراز و نشیب های فراوانی روبرو بود، اما با هدایت رهبر فرزانه انقلاب و مردم آگاه و بصیر، انقلاب اسلامی در دنیا زبان‌زد است.
این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: به واقع عمل بر اساس تکليف، مهمترين وظيفه يک بسيجی است و فرد بسيجی بايد بداند در هر مقطعی چه تکليفی بر عهده دارد و این همان بصیرت است و یکی از وظایف مهم بسیجیان، بصیرت‌افزایی است.
قاسمی همچنین تصریح کرد: امروز دشمن پس از شکست در جنگ های مختلف، جنگ اقتصادی را علیه نظام در پیش گرفته و با تحریم های ناعادلانه و ناجوانمردانه معیشت مردم را که اقدامی غیرانسانی است، هدف قرار داده‌‌ و از این طریق به دنبال ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و حاکمیت است، اما این توطئه دشمن نیز قطعاً خنثی خواهد شد.
دادستان مرکز استان یادآور شد: طبیعتاً مسائل و مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد که بخشی از آن ناشی از اقدامات دشمن و بخش دیگر به دلیل سوء مدیریت و خودتحریمی ها است و قطعاً بسیاری از این مشکلات در درون کشور قابل حل است و بدون تردید بهترین راهبر برای حل مسائل و مشکلات کشور فرهنگ و تفکر بسیجی است.
وی با بیان اینکه کار در دستگاه قضایی؛ جهاد به حساب می آید، اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی در گذشته پرونده‌محور بود، اما طی سال های اخیر در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه در بسیاری از عرصه ها از جمله حوزه صنعت و تولید ورود کرده و حضور دستگاه قضایی در بسیاری از حوزه ها گره‌گشای مسائل و مشکلات بوده است.   

محمد قاسمی در ادامه تاکید کرد: حجم کار در دستگاه قضایی به واسطه خدماتی که به جامعه ارائه می دهد، بسیار بالا است و همکاران قضایی و اداری با مشقت ها، فشارهای روحی و روانی، محدودیت های مختلفی روبرو هستند و به واقع اگر روحیه بسیجی در همکاران دستگاه قضایی نبود، کار و خدمت‌رسانی در این دستگاه بسیار دشوار بود و بحمدالله دستگاه قضایی با روحیه بسیجی و با استفاده از تمامی ظرفیت ها، در میدان عمل ایستاده تا مسائل و مشکلات کشور مرتفع شود.  
این مقام مسئول به همکاری دستگاه قضایی با بسیج اشاره اشاره و تاکید کرد: دستگاه قضایی طی چند سال اخیر در برخی موضوعات و طرح ها بخصوص گشت های محله‌محور رضویون از ظرفیت و توان نیروهای بسیج به خوبی استفاده کرده و این همکاری در پیشگیری از وقوع جرم موثر واقع شده و قطعاً ادامه خواهد داشت.  
 دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر جانفشانی شهداء و ایثارگران در عرصه های مختلف نبود، امنیتی که امروز در جامعه حاکم است، حاصل نمی شد. لذا در هر مسئولیت و جایگاهی که هستیم باید خود را مدیون و وامدار جانفشانی این عزیزان بدانیم و تنها راه قدردانی از آنان خدمت صادقانه و شبانه‌روزی به جامعه است، زیرا آنها برای تحقق امنیت پایدار در جامعه از جان شیرین خود گذشتند و ادامه راه آنها را باید وظیفه خود بدانیم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.