شناسه : 27623
نویسنده : استان قزوین
عکس

آزاد سازی زندانیان معسر و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین و شهدای حقوقدان

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین ، مراسم آزاد سازی زندانیان معسر به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین و شهدای حقوقدان امروز 27 آبان ماه در زندان مرکزی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین ، مراسم آزاد سازی زندانیان معسر به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید مهدی زین الدین و شهدای حقوقدان امروز 27 آبان ماه در زندان مرکزی استان قزوین برگزار شد.

جهانگیری رئیس زندان مرکزی ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از برنامه ارزشی یادمان سردار شهید مهدی زین الدین و خیّرین گفت : امروز هر چه داریم از شهداست و وظیفه امروز ما ادامه دادن راه شهداست.
وی متذکر شد : جبهه فرهنگی استان برنامه های متنوعی را در زندان اجرا کرده از حجةالاسلام خضری امام جمعه موقت و سرهنگ قلی پور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در همراهی برنامه ها تقدیر نمود.

در این مراسم حجةالاسلام سید مهدی خضری امام جمعه موقت قزوین گفت : تفاوت امام (ره)باسایرعلما درترجمه عملیاتی قرآن است‌ که بر اساس واقعیات می باشد. وی اشاره کرد: امثال شهید زین‌الدین مصداق قرآنی دارد ، که مصداق محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم تریهم رکعاً سجداً را در این شهید دیدیم. شهدا در ذات الهی غرق بودند. یبتغون فضل الی الله و رضوان فضل الهی را خواستند. مرحوم حاج آقا ضابط روایتگر بود ، دفتری درست کرد تحت عنوان تفحص سیره شهدا .

شعبانی مدیرکل دادگستری استان قزوین گفت : بیشترین تأکید خداوند به همه انسانها رعایت تقوایی الهی است ، تمام خیر ، سعادت ، دنیاوآخرت انسان در تقواست. خداوند همه بشر را مکلّف کرده . وی تقدیر از دکتر جهانگیری در تشکیل جلسه و عزیزان سپاه ، و نیز در موضوع احیای سنت حسنه آزاد سازی زندانیان عملکرد آقای عیدیان چشمگیر بوده نسبت به سالهای قبل .
وی اشاره کرد:  با توجه به محکومین کیفری و مالی  ، در محکومین کیفری بعضی از جرائم غیر عمد محسوب می شود. و برخی مثل تصادفات و محکومین مالی.
وی بیان داشت : تلاش ما این است افرادی که بر اثر اشتباه در محاسبات مالی و یا مسائلی ناخواسته در بعد اقتصادی مشکل دارند و در بازپرداخت دچار مشکل هستند کمک شود. و بقیه در قالب مرخصی ها و رأی باز باشد تا حداقل در زندان نمانند.
در پایان اشاره نمود: منظور از آزادسازی ، آزادسازی کلی و برگشت به خانواده است  . و در بخش وام ، یا مراسم گلریزان ماه مبارک رمضان باعث می شود که آزادی بیشتر اتفاق بیفتد .اولویت برای کسانی است که بار اولشان وی باشد و نباید باعث سوخ استفاده گردد.

قلی پور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین گزارش مختصری ارائه نمود.
وی اشاره کرد : در راستای تداوم نهضت خدمت مومنانه و آزادسازی زندانیان معسر جرائم غیرعمد و عمد سبک، سازمان بسیج حقوقدانان در قالب مجمع خیرین جهادی جهت گسترش این امر خداپسندانه با بهره گیری از ظرفیت خیرین ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان ، نهادها، ادارات و سازمانهای دولتی و غیردولتی، مردمی، خصوصی و... بوده است .

وی اظهار داشت :  در این مرحله به برکت خون شهدای والا مقام شهیدان زین الدین و حسن پور و شهدای حقوقدان استان شهیدان جمیل لشگری و مرتضی جلالیان و نیز آغاز هفته بسیج مراتب آزادی تعداد ۱۹ مددجو شامل ۱۶ نفر جرائم غیر عمد و ۳نفر جرائم عمد سبک و بازگشت ایشان به کانون گرم خانواده را فراهم مینماید.

در پایان متذکر شد : که مجموع بدهی مددجویان بیش از ۸ میلیارد تومان بوده که ۷ونیم میلیارد تومان آن از طریق اخذ رضایت و وام بانکی توسط کانون های صلح و سازش مجمع خیرین استان بوده است.و همزمان با آزاد سازی بسته حمایتی ارزاق نیز به زندانیان اهدا گردید.
وی بیان نمود :  به لطف خدا در هفته مبارک بسیج ۱۰ نفر از همین مددجویان آزاد شده توسط قرارگاه رفع موانع تولید سپاه جهت بکارگیری در شرکتهای صنعتی استان معرفی و بکارگیری میشوند.

 

 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.