شناسه : 27497
نویسنده : استان قزوین
عکس

تفکر شهید فهمیده‌ها باید در نسل جدید نهادینه شود/ ۱۳آبان نماد مقاومت ملت ایران است

محمدقاسمیدادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: ۱۳ آبان ماه به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده و این روز یادآور رشادت‌های نسلی است که رشادت‌های آنها امروز در عرصه‌های مهم کشور مانند عرصه‌های مدیریتی قابل ملموس است.

محمد قاسمی در حاشیه مراسم 13آبان در قزوین که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت 13 آبان ماه و روز دانش‌آموز اظهار کرد: 13 آبان ماه که به عنوان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده نامگذاری شده است، یکی از روزهای سرنوشت‌ساز کشور محسوب می‌شود چراکه شاهد مقاومت‌های بسیاری در این روز بودیم.
وی افزود: 13 آبان ماه به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نامگذاری شده و این روز یادآور رشادت‌های نسلی است که رشادت‌های آنها امروز در عرصه‌های مهم کشور مانند عرصه‌های مدیریتی قابل ملموس بوده و این مقاومت‌ها اثرات مثبتی را برای کشور رقم زده است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: تفکر شهید فهمیده‌ها باید در نسل جدید و دانش‌آموزان نهادینه شود و این نسل بداند امنیت و استقلال کشور، امروز برگرفته از خون شهیدانی مانند شهید فهمیده است و این امانت باید به نسل‌های بعد منتقل شود.
قاسمی یادآور شد: هرچند کرونا در یک بازه زمانی، محدودیت‌هایی را ایجاد کرد اما برگزاری مراسم‌های 13 آبان، موجب یادآوری رشادت گذشتگان و شهیدان می‌شود و نسل امروز با سرگذشت گذشته و پیشینه کشور خود آشنا می‌شوند؛ هر کشوری به پیشینه خود افتخار می‌کند و کشور همواره در طول تاریخ در برابر مستکبران ایستادگی کرده و لازم است این مقاومت‌ها یادآوری شود.
وی تصریح کرد: جمع‌آوری رشادت‌های شهیدان در قالب کتاب‌های درسی، ارتباط مستقیم با مسئولان و مدیران در حوزه‌های مختلف و استفاده از تجربیات آنها، برگزاری نشست‌های مشترک و پاسخگویی به شبهات نسل جوان می‌تواند تداوم راه شهید فهمیده‌ها باشد.
این مقام مسئول در پایان گفت: باتوجه به تهدیدات نرم دشمن، باید پاسخ‌های جامع‌تری برای نسل جوان داشته باشیم قطعا اگر این امر محقق شود ادامه راه برای نسل جوان به خوبی روشن خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.