شناسه : 26734
نویسنده : استان قزوین
عکس

بسم الله الرحمن الرحیم
و ان حکمت فاحکم بینهم بالقسط ان الله یحب المقسطین "مائده آیه 42"
 
 هفته اول تیر ماه یادآور سالروز فاجعه جانسوز و دردناک شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران گرانقدر انقلاب اسلامی است که بنا به تجلیل از معمار بزرگ دستگاه قضایی کشور به هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
 قضا و قضاوت در نگاه عمومی، راهکاری است برای یافتن حق، برقراریِ عدل و رساندن حق به صاحب آن.

قضاوت در واقع از یکسو مسیری است که حق جویان را امیدوار می‌سازد و از سوی دیگر زورمداران را از رسیدن به آمال و آرزوهای نابه جا باز می‌دارد و می‌توان مهم ترین انتظار مردم را از قوه قضاییه، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه به شمار آورد.

 این ایام فرصت مغتنمی است برای تکریم تلاش خالصانه مسئولین خدوم قوه قضائیه و به ویژه تجلیل از مجاهد نستوه و مجتهد متفکر شهید معظم دکتر بهشتی و سایرشهدای این عرصه تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نهاد قوه قضائیه که عدالت محوری و قانون مداری در حمایت از حقوق فردی و اجتماعی است پاس بداریم.

در این راستا قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با پاسداری و حراست از قانون اساسی و تبعیت از رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام نقش ارزنده و اساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی ملت شریف بر عهده دارد که تبلورعینی آن در سال " تولید ، پشتیبانی ها ، مانع زدایی ها " بیش از پیش نمایان خواهد شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید گرانقدر دکتر بهشتی (ره) و یاران باوفایش، هفته قوه قضاییه را به مجموعه متعهد و خدوم این قوه، بالاخص حضرتعالی، دادستان محترم ، معاونان قضایی، کارمندان دادگستری، کارکنان و ضابطین قضایی استان تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت و تأییدات الهی در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای همه عزیزان آرزومندم. و از خدمات شایسته این عزیزان در برقراری عدل و قسط در جامعه تقدیر و تشکر می نمایم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.