شناسه : 26629
نویسنده : استان قزوین
عکس

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین:

نشست صمیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حقوقدانان فرهیخته و اصحاب رسانه برگزار شد.

مشق حضور

دادستان قزوین در این نشست گفت: رسانه آینه تمام نمای آسیب‌ها و موفقیت‌های جامعه است و می‌تواند صدای آنها را به گوش مسئولان با رعایت انصاف و عدالت برساند.

محمد قاسمی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات بسیج اقشار استان قزوین به همت سازمان بسیج رسانه قزوین برگزار شد اظهار کرد: شرایط امروز کشور مخصوصاً سال جاری بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران چون در فضای اخبار و اطلاعات قرار دارند به خوبی شرایط کشور منطقه و جهان را می‌دانند.

دادستان قزوین بیان کرد: ما بر اساس رسالتمان در حوزه قضا و شما در رسانه و موضوع اطلاع رسانی وظیفه داریم ارتقا می‌کند در حد توان زبان گویای مردم باشیم و مطالبه گری را به نحو مطلوب و شایسته انجام دهیم.

این مسئول گفت: باید فاصله‌های بین خود را کم کنیم هر چه این فاصله‌ها کم شود حضور دشمن در این خلاء ها کمتر و قضاوت‌ها به واقعیت‌ها نزدیک تر می‌شود و این رویه در مسئله اطلاع رسانی اثرگذار تر می‌شود. رسانه‌ها در صده اخیر در دو بعد مثبت و منفی بسیار اثرگذار بوده‌اند، استکبار جهانی در این دوران تمام استفاده را از توان رسانه برده و خیلی از اقدامات خود را در قالب این فضا بستر سازی می‌کند. این سال‌ها فضای مجازی گوی سبقت را از سایر فضاها ربوده و دشمن بدون استفاده از جنگ سخت به خواسته‌های خود می‌رسد.

وی ادامه داد: ما نیز باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم، جز توطئه از دشمن انتظاری نیست و گاهی دشمن از نیروهای داخلی استفاده می‌کند که اثر تخریب آن بیشتر است، رسانه‌ها آینه تمام نمای آسیب و پیشرفت در اجتماع است و نقطه اشتراک رسانه با دستگاه قضا داوری و انصاف است.

دادستان قزوین تاکید کرد: رسانه‌ها می‌توانند زبان گویای مردم باشند دقیقاً بر اساس همان چیزی که در قانون آمده است، رسانه صدای مردم برای مطالبات است و باید صدای آنها را به گوش مسئولان با رعایت انصاف و عدالت برساند.

قاسمی مطرح کرد: خوبی‌ها و اتفاقات خوب نیز باید اشاعه یابد، اگر ضعفی هم هست از کانال مربوط به آن بیان شود، بدیهی است همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرده‌اند رسیدن به عدالت حرکت در مسیر قانون است. البته ما ادعا نداریم که عدالت محض اتفاق می‌افتد، گاهی حق همه دیده نمی‌شود ولی برای رسیدن به رشد باید در مسیر قانون حرکت کرد، مطالبه گری باید در چهارچوب قانون انجام شود، کسی ورای قانون نیست.

وی با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بیان کرد: در انتخابات نقش رسانه بی بدیل است، نفوذ رسانه‌ها بین مردم قابل توجه است، هم چنین اگر ما مردم را دعوت به حضور پای صندوق رأی می‌کنیم به این علت است که این امر حقوق مردم است و ما آنها را با حق قانونیشان آشنا می‌کنیم.

این مسئول تبیین کرد: از ابتدای انقلاب ۳۷ انتخابات برگزار کرده‌ایم و هر گاه مردم با تمام توان در این موضوع مشارکت داشته‌اند، نقشه دشمن نقشه بر آب شده است.

مشق حضور

دادستان قزوین یادآور شد: هر فردی ممکن است نسبت به سیاستی و اقدام اجرایی اعتراض داشته باشد ولی این مسئله دلیل نمی‌شود از اختیار خود برای تغییر به موقع استفاده نکنیم. ممکن است عده‌ای تصور کنند با عدم حضور در انتخابات اعتراضشان به گوش مسئول برسد ولی این تفسیر درستی نیست. انقلاب مسیرش مشخص است و در مقام اجرا ممکنه است دولتی اشتباه داشته باشد.

وی افزود: ما در گام دوم انقلاب قرار داریم و در حالی این روند را ادامه می‌دهیم که دشمن می‌گفت این انقلاب ۴۰ سالگی را نخواهد دید خود کسانی که نقشه را طراحی کرده بودند با نتیجه دشمنی خود مواجه شدند.

قاسمی خاطرنشان کرد: بیداری امروز جهان اسلام به برکت انقلاب و خون شهدا و تدبیر امامین انقلاب روی داده است و نقطه کلیدی بیانیه گام دوم افتخار به گذشته و امید به آینده بود که باید این امر در کلام رهبر انقلاب نصب العین ما باشد، باید این موضوع یادآوری شود و رسانه در این موضوع هم نقش آفرین هستند.

این مسئول تصریح کرد: امیدآفرینی از حالت صحبت گذشته و عملاً مردم باید در این راستا پیشرفت‌ها را حس کنند، با افزایش امید آینده شکل می‌گیرد.

وی عنوان کزد: این ظرفیت در رسانه وجود دارد که در حوزه نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها حضور داشته باشد و در این حوزه پیشنهادات خود را برای خروج از مشکلات ارائه دهنده دستگاه قضا نیز از این دیدگاه‌ها بهره مند شود، بدیهی است که اگر در کنار هم قرار بگیریم با افزایش ظرفیت گام به جلو بر می‌داریم.

دادستان قزوین یادآور شد: یکی از راهبردهای دشمن ایجاد شکاف و فاصله است و می‌خواهند موفقیتی را که در کشور رخ می‌دهد توسط مردم دیده نشود و به دنبال نقاط منفی هستند. هر کسی در اقدام ممکن است مثبت و منفی عمل کرده باشد ولی دشمن روی منفی را پمپاژ تبلیغاتی می‌کند و سعی می‌کند محصولش را در انتخابات درو کند؛ فراموش نکنیم هرگز دشمن دلسوز ما نیست و از هر ظرفیت می‌خواهد به نفع خودش استفاده کند.

مشق حضور

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.