شناسه : 26611
نویسنده : استان قزوین
عکس

هدف لبیک به فرمان امام جامعه به حضور حداکثری و انتخاب اصلح

به گزارش سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین همایش بصیرتی مشق حضور- حضور حداکثری- انتخاب اصلح با حضورکارآفرینان برتردر حوزه صنعت و تولید،نخبگان جامعه کارگری و حقوقدانان برگزار شد.

 

مشق حضور

به گزارش سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین همایش بصیرتی مشق حضور- حضور حداکثری- انتخاب اصلح با حضورکارآفرینان برتردر حوزه صنعت و تولید،نخبگان جامعه کارگری و حقوقدانان با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان، صنعت معدن، کارگری و رسانه سپاه صاحب الامر(عج) و دادگستری کل استان ، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت شهرصنعتی البرز برگزار شد.

مشق

مسئول بسیج حقوقدانان در همایش مشق حضور پس از عرض خیر مقدم با بخشی از توصیه حضرت آقا در مورد انتخابات بیانیه ائتلاف قشر صنعت و معدن و کارگری و حقوقدانان استان اشاره نمود.

   ۗ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ سوره مبارکه رعد آیه ۱۱

تک تک آحاد مردم خودشان را موظف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می کنند دیگران را هم به شرکردن در انتخابات دعوت کنند ، این ، تواصی به حق است : و تواصوا بالحق که در قرآن کریم است .

 امام خامنه ای  14 خرداد 1400

مشق حضور

حجةالاسلام قدرتی رئیس هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان و مدیرکلّ دادگستری استان در همایش مشق حضور همگان را توصیه برتلاش به حضور و انتخاب اصلح ، نگاه ما و رسالت ما بر اساس رهنمودهای امام (ره) و حضرت آقا جهانی است و رسالت ما مبارزه با کفر است و برای رسیدن به آن هزینه بسیار داده ایم.

قرآن اهل کتاب و یهود را سرزنش می کند که حاضر نشدند همراه پیامبرشان باشند. عزت و شوکت و عظمت ما در این هست که همیشه در میدان باشیم.

بدانیم ملت ما دشمن دارد و دشمن هم خیر ما را نمی خواهد . ما با جریان استکبار مشکل داریم . دشمنان اسلام از جریان توحیدی راضی نخواهند شد مگر آنکه ما از باورهایمان دست برداریم.

ما اگر در جایی و انتخابی اگر اشتباه کردیم آیا دیگر سراغ آن کار نمی رویم ؟! یا در انتخاب بعدی دقت می کنیم.

قهر کردن با انتخابات یعنی قهر با سرنوشت خود و کشور ‌.

انتخابات شورای شهر در سرنوشت شهر و آبادسازی آن موثر است . تعهد و تخصص دو معیار دینی سفارش شده چه در حوزه ریاست جمهوری و چه شورای شهر ضروری است.

مشق حضور

در پایان این همایش بیانیه مشترک جهت حضور حداکثری و انتخاب اصلح قرائت شد.

بیانیه

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم (سوره مبارکه رعد آیه   11)

امروز که حدود نیم قرن از انقلاب شکوهمند اسلامی و مردمی ایران می­گذرد کماکان شاهد آن هستیم ملت شریف و همیشه در صحنه همواره بر آرمان­های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که همانا "وحدت ملی" و پایبندی به کیان و پرچم سه رنگ ایران اسلامی معتقد و پایبند هستند و این استواری در وحدت، منجر شده تا قله­های متعدد پیشرفت و ترقی را در زمینه­های علم و فناوری، فرهنگ و هنر، ورزش، صنعت، کشاورزی علی­رغم سنگ اندازی­ها و تلاش­های بی اثر دشمنان اسلام و ایران فتح نمایند.

اهمیت ولایت پذیری از منظر قرآن کریم، روایات و احادیث متعدد و عرصه­ی تاریخی(قبل و بعد از اسلام و عصر حاضر

 (( تک تک آحاد مردم خودشان را موظف بدانند که علاوه بر اینکه در انتخابات شرکت می کنند دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند، این ، تواصی به حق است : و تواصوا بالحق که در قرآن کریم است.))  (امام خامنه ای مدظله العالی  14 خرداد 1400)

عنایت بر دو نگاه:

الف: دستور عادی و ظاهری یک مدیر و مسئول و فرمان­روا که قطعاً پذیرش و انجام آن با اما و اگر همراه است.

ب: امر امام و ولی جامعه با برداشت عقلی و پذیرش بدون چون و چرا

عزیزان مشکل هست، شکی نیست. راه حل قهر کردن نیست. راه حل مشکل قیام برای اصلاح است و انتخابات بهترین فرصت تحول است برای روی کار آوردن مدیریتی اجرایی، انقلابی معتقد به امام و نظام و مردم.

ما باید وضع موجود را عوض کنیم. تحول یک دگرگونی بنیادین است. کسی که تحول را بداند، بخواهد و بتواند انجام دهد در یک کلام عرضه­ی تحول داشته باشد.

خدمت به مردم. عزیزان ما باید تحرک و انگیزه اقدام را در مردم بالا ببریم.

در اصل 6 قانون اساسی مبنا اراده ملت و آراء عمومی است. دشمن با بزرگ نمایی مشکلات بدنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود است.

در یک کلام عامل پایایی انقلاب توده مردم است. دشمن از راه انتخابات دنبال دگردیسی انقلاب و تغییر ذهنیت و افکار و تحول فکر و تغییر ذائقه­ی مردم است؛ تا آنها را دچار استحاله­ی فکری کند. یعنی انقلاب از درون تغییر کند. مانند کاری که در شوروی سابق کرد و مردم بجای نشانه گرفتن دشمن، نیروهای خودی را نشانه گرفتند.

بنابراین اگر ذائقه­ها عوض شود و مردم دچار کسالت و بی تفاوتی شوند و سیرت انقلاب از درون دچار استحاله شود و توده­ی مردم در عرصه شرکت نکنند؛ دشمنان به هدفشان رسیده­اند.

لذا باید انرژی تولید کرد و به سینه دشمن زد؛ وگرنه محکوم به شکست هستیم. الان وضعیت بسیار

 مهم و حساس است (پیچ تاریخی). آیا مردم بریده­اند؟!

امام جامعه می فرمایند: علت اینکه دشمنان و طمع ورزان به این آب و خاک نتوانستند در طول سالهای گذشته گزندی وارد کنند حضور و اراده و مشارکت مردم در صحنه­های مختلف بوده است. عزیزان و فرهیختگان حوزه صنعت و  تولید، جامعه کارگران و حقوقدانان امروز برجسته­ترین امر به معروف، امر به حضور است. به حکم عقل و البته همان درک عقلی از امر ولی.

 انتخاب اصلح با تکیه بر 3 ویژگی بارز :

اول: تحول یعنی تحول بداند، بخواهد و بتواند نه نماینده وضع موجود باشد.

دوم: کسی که در امتداد ولایت حرکت کند ( بررسی چرایی موفقیت­ها و عدم موفقیت­ها)( حاج قاسم را جز اطاعت از ولایت حاج قاسم نکرد.)

سوم: کسی که در برابر ظلم ، ظالم ، فساد و استکبار بایستد نه منفعل باشد. در یک کلمه مرد میدان باشد نه بازیچه میدان

اکنون در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و آزمون بزرگ قرار گرفته ایم ، بدیهی است برگزاری پرشور و انتخاب خدمتگزاری اصلح و جهادی علاوه بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و تحکیم پایه‌های مردم‌سالاری دینی جلوه‌ای از مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی به نمایش خواهد گذاشت و موجب افزایش اقتدار و عزت ملی خواهد شد.

امید آنکه دولت آینده فارغ از جناح بندی­های سیاسی با بکارگیری مدیران متخصص و متعهد تشکیل تا برنامه و چشم انداز روشنی جهت ارتقاء سطح معیشت، رفاه و منزلت اجتماعی مردم ارائه نماید و در ذیل توجهات و رهنمودهای رهبر معظم و معزز انقلاب حضرت آیت ا.. خامنه ای (مدظله العالی) خاصه بیانیه گام دوم انقلاب در اجرای برنامه های خود موفق باشد.

یا أَیُّهَا الَّذین آمَنو ا اِن تَنصُروا الله یَنصُرکُم وَ یُثَبِت اَقدامَکُم ( سوره مبارک محمّد آیه 7)

ای کسانی کا ایمان آورده اید ! اگر (آیین) خدا را یاری کنید ، شما را یاری می کنم و گام هایتان را استوار میدارد.

 

بیانیه مشترک جامعه صنعت و تولید، کارگری و حقوقدانان استان قزوین

19 خردادماه 1400         

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.