شناسه : 25774
نویسنده : استان قزوین
عکس

حضور مسئول بسیج حقوقدانان کشور در استان قزوین

دومین جلسه نقش آفرینی حقوقدانان جبهه انقلاب اسلامی در سند تحول قضایی با حضور دکتر انبارکی رئیس بسیج حقوقدانان کشور

دکتر انبارکی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان قزوین: دکتر انبارکی مسئول بسیج حقوق دانان کشور امروز ( سه شنبه 30 دیماه 99) در دومین جلسه نقش آفرینی حقوق یاران جبهه انقلاب اسلامی در سند تحول قضایی  که در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، حضور یافت.

انبارکی عنوان کرد: در سند تحول بسیج حقوق دانان در راستای پیشگیری از جرم ، باید درهر مسجد ، درهر بازار ، درهر پارک ، یک حقوق دان باشد تا دانش حقوقی مردم را بالا ببرد لذا جهل مردم رافع مسئولیت کیفری نیست و در حوزه پیشگیری و در حوزه صلح و سازش بسیج آماده نقش آفرینی است .

وی بیان کرد: شاخصه های دیگر بیانیه گام دوم همه با عدالت مرتبط است و ما باید با یک حضور جهادی و انقلابی تلاش کنیم تا یک دولت انقلابی شکل بگیرد بخشی از دولت اسلامی قوه قضاییه است اگر تمام قوه ها حضور موثری داشته باشند دولت اسلامی شکل می گیرد .

او خاطر نشان کرد: از زمانی که آیت الله رئیسی سند تحول قضایی را مطرح کردند بسیج حقوق دانان هم تلاش کرد در کنار ایشان نقش ایفا کرده و کمک به اجرای این سند تحول شود.

 ایشان در رابطه با نقش موثر بسیج بیان داشت : بسیج یک نیروی انقلابی و حلقه واسطه بین امت و رهبر جامعه است و می تواند به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد می تواند نقش آفرین باشد و در حوادث ۷۸ ، ۸۸  اگر مجاهدت‌های بسیجیان ما نبود این امنیتی که امروز شاهد آن هستیم وجود نداشت .

انبارکی تصریح کرد : بسیج حقوق دانان برای افرادی در جامعه که از گرفتن وکیل عاجزند ، با معاضدت حقوقی رایگان نقش آفرین و گره گشاست.

وی افزود:  بخش احیای حقوق عامه یکی از فعالیتهای حقوق دانان است و بسیج بعنوان یک نیروی مردمی مطالبه گر می تواند در کنار مسئولین قضایی مطالبه شفافیت اموال مسئولین نماید ، مردم حق دارند بدانند مسئولین چقدر دارند؟

بسیج حقوقدانان

 

حجت الاسلام قدرتی رئیس شورای عالی راهبردی سازمان بسیج حقوقدانان و مدیر کلّ دادگستری استان قزوین در دومین جلسه نقش آفرینی حقوقدانان بسیجی در

حجت الاسلام قدرتی

سند تحول قضایی با اشاره به سخنان جلسه قبل بیان داشت :
در راستای اجرای برنامه سند تحول قضایی هفت کمیته ساختار و یک کمیته اصلاح ساختار خواهیم داشت ، در همه این مأموریت‌ها از ظرافت‌های مردمی و نخبگان که از بین وکلاء دادگستری و قوه قضائیه و مرکز کارشناسان استفاده خواهیم کرد 
وی اشاره کرد : آثار ترک فعل ، گاهی آثارش از خود فعل بیشتر است .بخش شفاف سازی اموال مدیران و بخش اموال نامشروع مهم است .
در روایت است که : شیعه مانند گوهر است ، اگر در نجاست بیفتد ، ظاهر ناپاک ولی با طهارت پاک می شود . شیعه هم گناه می کند ، ولی با توجه و پشیمانی و یا الله و یا زهرا گفتن پاک می شود .
مسئول ارشد قضایی استان در رابطه با استفاده از فعالیت بسیجیان و توانایی آنان گفت : ۲۰ بسیجی پای کار یعنی ۲۰۰ نفر و ۲۰۰ بسیجی پای کار یعنی ۲۰۰۰ نفر و ۲۰۰۰ بسیجی پای کار یعنی ۲۰٫۰۰۰ انسان پای کار ، لذا ما کمبود نیروی انسانی نداریم .

 

بسیج حقوقدانان

 

نایب رئیس شورای راهبردی سازمان بسیج حقوقدانان استان و دادستان عمومی و انقلاب قزوین در رابطه با اجرای سند تحول قضایی گفت :

دکتر قاسمی

کسانی که سالها در دستگاه قضا کار می کنند ، باید بدانند که بخشی از رسیدگی ما با پرونده، برخورد قضایی است می تواند تأثیر گذار باشد. باید بسترهای مشکل زا را شناسایی کنیم .
وی اشاره کرد ، بخش نظارت باید همزمان با اجرا باشد. این سند برگرفته از تجربیات گذشته است و مأموریت محور است.
نایب رئیس شورای عالی راهبردی در مورد فعالیت حقوقدانان بسیجی استان گفت : در قزوین با توجه به هیئت اندیشه ورز و سایر انجمنهایی که داریم ، گامهایی موثر اتفاق افتاده ، و تحت مدیریت حجةالاسلام قدرتی ، فعالیتهای خوبی صورت گرفته ،  امید است ،قزوین را پایلوت کشوری با نظرات کارشناسی در راستای اهداف

قضا و اجرای عدالت و مبارزه با فساد که خواسته مردم است باشد.

 

 

بسیج حقوقدانان

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین :

قلی پور

ما در سند تحول قضایی به دنبال نقش آفرینی حقوقدانان که نتیجه آن رضایتمندی مردم است و هم و غمّ ما باید نگاه جامع گرانه باشد به این سند تحول ، یکی از موضوعات شورای حل اختلاف است ، که مطرح شده مبلغ رسیدگی تا پنجاه میلیون تومان باشد .
یک برنامه پیش بینی شده بعنوان سوت زنی همان اطلاع رسانی مردمی .
هر حقوقدان بسیجی اگر اشکالی در برنامه و اجرا می بیند بیان نماید.
در آیه ۶۶ سوره نمل می فرماید اگر مردم تبعیت از ولی خدا داشته باشند نعمت از زمین و آسمان سرازیر خواهد شد.
اگر بعنوان یک بسیجی هستیم و می خواهیم نقش آفرینی داشته باشیم باید آماده هر نوع تیر و ترکش باشیم .
اولین دستور امام جامعه در چهارمین توصیه به جامعه حقوقدانان و هر موضوعی که به این جامعه مربوط است ، بحث مبارزه با فساد و عدالت است .
در بحث پیش نویس لایحه صیانت از عفاف و حجاب با چهل جلسه آسیب شناسی شد و مشخص شد علیرغم وجود تعیین وظیفه برای دستگاهها ، از نظر اجرا مشکل داشت ، با همیاری کارگروه حقوقی قضایی پیش نویس لایحه صیانت از عفاف و حجاب با ۲۰ ماده و دو تبصره تهیه شد. و به اطلاع ریاست قوه معزز رسید.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.