شناسه : 25453
نویسنده : استان قزوین
عکس

بیانیه محکومیت ترور شهید محسن فخری زاده

سازمان بسیج حقوقدانان استان قزوین در بیانیه ای ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای را محکوم کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

سیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ...(۲۲۷، سوره شعراء)
و آنان كه ظلم و ستم كردند به زودی خواهند دانست كه به چه كیفرگاهی باز می‌گردند.

همزمانی ترور سردار محسن فخری زاده با سالگرد ترور شهید شهریاری و نیز معاوضه ایرانیان زندانی در تایلند به اتهام اقدام برای ترور سفیر اسرائیل و نزدیکی سالروز شهادت سردار سلیمانی در این کشور حامل این پیام مهم است ؛ همه اقداماتی که از سوی غرب وحشی برای در باغ سبز نشان دادن مذاکرات و بازدید از مراکز هسته‌ای و بازرسان انرژی اتمی و بدتر از آن وجهه سازی و حمایت مسئولین دولتی از چنین مذاکرات و تعاملاتی همگی نشان از نفوذ و در نهایت انهدام زیرساخت، فناوری‌ها و پژوهش‌های علمی و هسته‌ای است.
 انکار هسته‌ای بودنِ شهید فخری زاده زمینه‌ای برای مذاکرات بعدی و به زانو درآوردن ایران توسط نفوذی هاست.
امام خمینی برای تأمین امنیت و حفظ آرامش مردم در مقابل تو‌طئه دشمنان می‌فرمایند:
همه مسئولان و مردم باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌تان ‌به خیال خودشان بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور. همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر لحظه‌ای آرام گذارید، لحظه‌ای آرامتان نمی‌گذارند.
رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت برخورد پیشگیرانه با دشمن و تحمیل هزینه سنگین در قبال جنایات دشمنان تأکید ورزیده‌اند. به کار گرفتن همین فرمول کارساز بوده که آمریکا و متحدانش را از انتقام ایران به وحشت ‌انداخته است.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم  بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

جرایم ترور دانشمندان ارشدی در سطح فخری‌زاده، در راستای تلاش‌هایی است که دشمنان، برای گرفتن تجربه‌ها و تخصص‌های علمی از امت انجام می‌دهند تا در انحصار خودشان بماند، اما به اذن پروردگار، ناکام خواهند ماند.

ما حقوقدانان بسیجی، ضمن محکوم کردن این عمل تروریستی و ناجوانمردانه خواستار عکس العمل مناسب توام با اقتدار دستگاه دیپلماسی، امنیتی و نظامی درمواجهه با این عمل ننگین می‌باشیم.به همه مسببان پیدا و پنهان ترور شهید فخری‌زاده اعلام می کنیم ، در انتظار انتقام ملت ایران باشند، چنین اقداماتی هرگز نمی‌تواند استواری ملت ایران را در راه مقاومت و شکست توطئه‌های دشمن جنایتکار و دستیابی به توسعه و پیشرفت علمی متوقف نماید و ملت ایران انتقام خون این شهید والامقام را از عوامل تروریست صهیونیستی و حامیان آنان خواهد گرفت . واز منطقه و جهان می خواهیم که در برابر چنین جنایت هایی سکوت نکنند و نشان دهند که ترور محکوم است.

به نمایندگی از ملت بزرگ و انقلابی ایران از شورای عالی امنیت ملی و نیرو‌های مقتدر و مسلح کشور انتظار داریم با انتقامی سخت؛ پاسخی قاطع و پشیمان کننده به تروریست‌ها و حامیانشان داده و امنیت ملی ایران و همه آحاد مردم تامین گردد.

 همچنین از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با تجدید نظر فوری در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و بازرسی‌های فراتر از مقررات بین المللی بازرسان آژانس هسته‌ای راه جاسوسی و به خطر انداختن جان فرزندان عزیز ملت ایران و دانشمندان هسته‌ای کشورمان را برای همیشه مسدود کنند.

لازم به ذکر است انتظار داریم نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی  سریعاً  جزییات این حادثه را احصاء و سایر عوامل دخیل این ترور هرچه سریعتر شناسایی و تحویل مقام قضایی دهد و از ترور سایر شخصیت‌های علمی و هسته‌ای با ایجاد سازوکار امنیتی جدید و بهتر محافظت نماید.

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ...(۲۲،سجده)
قطعا" ما از مجرمان انتقام‏ كشنده‏ ايم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.