شناسه : 25139
نویسنده : استان قزوین
عکس

دانشجوی شهید، مرتضی جلالیان

مرتضی جلالیان در روز هفتم شهریور ماه سال 1343 و در قزوین پا به عرصه هستی نهاد.

وی دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش طی کرد و دیپلم خود را از دبیرستان پاسداران اخذ نمود.

ایشان پس از اخذ دیپلم در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت کرد تا ادامه دهنده کسب علم و دانش باشد. لذا با حضور در آزمون سراسری دانشگاهها توانست در مقطع کارشناسی رشته حقوق دانشگاه علوم قضایی قم، قبول و پذیرفته شود.

وی پس از گذشت یکسال تحصیل در دانشگاه، به عضویت بسیج دانشگاه در آمد و همزمان با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، به فرمان امام بزرگوار، لبیک گفته و قصد جبهه ها کرد.

جلالیان با مأمور شدن تیپ 82 صاحب الامر(عج) قزوین، مشغول خدمت شده و به دفعات در عملیات های رزمی در جبهه های مختلف حضور یافت. او طی دورانی که در عملیات های مختلف شرکت داشت در مناطق فاو، جیزره مجنون، شلمچه، دزفول و خرمشهر حضور یافت.

شهید جلالیان سرانجام در آخرین مأموریت جنگی خود در عملیات بیت المقدس 6 شرکت جست و در روز 31 فروردین ماه سال 67 در منطقه تپه شیخ محمد، واقع در غرب کشور بر آثر ترکش های خمپاره دشمن به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید:

توصیه من به همه مردم این است که به یاد این مسیر طولانی که در پیش داریم باشید و اینکه شاید مهلتمان تمام شده باشد وکاری نکرده باشیم ولی شما تا وقت دارید نگذارید فرصت از دست برود و سعی در کسب معارف اسلامی و رضای الهی داشته باشید و بدانید که کلید امور به دست خداست و ما راضی به رضای الهی هستیم و آنچه را می خواهیم که خدا برایمان بخواهد./

 

شهید جمیل لشگری

جمیل لشگری در روز چهارم آبان ماه سال  1343 و در کربلا چشم به جهان گشود.

وی 7سال بیشتر نداشتند که همراه خانواده خو و عمویش به قزوین آمدند.ایشان دوران ابتدایی را در یکی از دبستان های پایین شهر خواندند.وی از کودکی آرام و صبور بودند و همیشه احترام پدر و مادر خود را حفظ میکردند.

شهید در سال 1361 با دیدن آموزش های نظامی عازم جبهه شدند و به مدت تقریبی 3 سال در جبهه حضور داشتندکه در چندین عملیات نیز از جمله جزیره مجنون ، طلاییه و بیت المقدس شرکت داشتند. ایشان در سال 1364 پس از مراجعت از جبهه مجدد تصمیم به ادامه تحصیل گرفتند و از آنجا که ایام نوجوانی ایشان تقریبا همزمان با انجام وظیفه خدمت مقدس سربازی بود که کارت پایان خدمت را نیز گرفتند

در شهریور 1364 با دخترعمویشان ازدواج کردند و همان سال جهت امرار معاش خانواده در شرکت خصوصی مشغول به کار شدند.

وی در سال 1365 به مدت 3 ماه به جبهه رفتند و در خرداد 1366 توانستند دیپلم خود را اخذ کنند و در کنکور سراسری شرکت نمودند و جزء پذیرفته شدگان محسوب شدند که  پیش از ورود به دانشکده در آذر ماه 1366 به جبهه رفته و در روز 24 اسفند ماه همان سال در عملیات والفجر 10 در حلبچه به درجه رفیع شهادت نأئل شدند.

بخشی از وصیت نامه شهید:

خدایا ترا شکر و سپاس می گویم که هدایت مرا به تأخیر نیانداختی تا بیشتر به معصیت تو آلوده نگردم . خدایا ترا از صمیم دل و عمق جان سپاس می گویم که مرا توفیق دادی تا از اوائل جوانی در جبهه حضور یابم و در آن ترازوی نفس شناسی خود را محک زنم و برای رفع نواقص خویش از تو مدد بطلبم . خدایا حال بعد از این مراحل از تو عاجزانه و از عمق جان و وجودم می خواهم که به من لیاقت شهادت و سپس توفیق به خون غلتیدن در راهت همچون سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) با لبی تشنه و شکمی گرسنه و بدنی متلاشی شده و آغشته به خون به درگاهت نائل آییم تا روز محشر شرمندۀ تو و ائمه اطهار (ع) و شهیدان اسلام نباشم . از امت حزب الله می خواهم که همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشند و همیشه در صحنه بوده و وحدت را در هر حال حفظ نمایند و در نماز جمعه و اجتماعات مسلمین شرکت فعالانه نمایند . از همه دوستان و آشنایان و کسانی که به نحوی  با آنان ارتباط داشته ام و بخصوص پدر و مادر گرامیم حلالیت می طلبم و از زحمات فراوانی که برایم کشیدند و مرا تا سنین جوانی حمایت و کمک کردند و تشکر و سپاسگذاری می نمایم و از همه می خواهم که مرا از دعای خیر فراموش نمایید و محل دفن گلزار شهدای قزوین باشد . قیم و وصی من همسرم می باشد و به صلاح خود کارها را انجام دهید . انشاالله . والسلام خداحافظ .

جمیل لشگری  5/12/66

 

 

 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.